ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗ «ΤΟΥΡΚΟΠΟΙΗΣΗ» ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ

Πληροφορηθήκαμε , αφού είχε ήδη συντελεσθεί ένα ιστορικό γεγονός εναντίον της χώρας και της Άϋλης Κληρονομιάς μας και μάλιστα  κατά του  Λαϊκού Πολιτισμού μας, ότι η UNESCO  με κάποια υποεπιτροπή  προέβη στην καινοφανή πράξη της … « πιστοποίησης»  ( λες και είναι τρόφιμα, χωράφια ή αντικείμενα) δύο μορφών του Λαϊκού μας Θεάτρου Σκιών, του Καραγκιόζη και του Χατζηαβάτη στην Τουρκία.

Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό και μπορούν να το αντιληφθούν, μάλλον, όσοι έχουν Παιδεία σ’ αυτόν τον τόπο που πάντα στηριζόταν σ’  αυτούς τους πολίτες ενώ τώρα το έχει λησμονήσει, και αφορά μέρος του λαϊκού μας βίου και επειδή:

  1. Η φιγούρα του ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ αντιπροσωπεύει την έμφυτη εξυπνάδα του Έλληνα που μπορεί να ανταπεξέρχεται στις δύσκολες και αντίξοες συνθήκες.
  2. Η προέλευση του Καραγκιόζη και του Θεάτρου Σκιών αποτελεί το επίκεντρο επιστημονικών συζητήσεων, εδώ και δεκάδες χρόνια μεταξύ  επιστημόνων και ειδικών, σε διεθνές επίπεδο,
  3. Υπάρχουν απόψεις τεκμηριωμένες χρονολογικά και μέχρι στιγμής  τοποθετούν την απαρχή του στην Ασία και μάλιστα στην Ινδία, την Ιάβα και την Κίνα, Δεν γνωρίζουμε εάν οι ιστορικοί, οι αρχαιολόγοι ή λαογράφοι και όχι οι άσχετοι που αποστηθίζουν και αναμασούν θεωρίες και απόψεις ειδικών επιστημόνων, ανακαλύψουν κάτι καινούργιο.
  4. Στην Ινδία  συναντούμε το Θέατρο Σκιών από το 200 π.Χ.  Πού υπήρχαν τότε οι Τούρκοι; Θέλουμε αποδείξεις.
  5. Στην Κίνα το 200 μ. Χ. Πού υπήρχαν τότε οι Τούρκοι; Θέλουμε αποδείξεις.
  6. Μέχρι σήμερα κατασκευάζουν στην Κίνα και τις Ινδίες με ειδικά παραδοσιακά υλικά τις ανάλογες φιγούρες,
  7. Οι πιο παλαιές αποδείξεις μας οδηγούν στα ινδικά  Έπη  ΜΑΧΑΜΠΑΡΑΤΑ και ΤΕΡΙΓΚΑΤΑ
  8. Τα θέματα του Θεάτρου Σκιών των  χωρών Ιάβα, Κεϋλάνης,  Καμπότζης, Ταϋλάνδης προέρχονται από τα Έπη ΜΑΧΑΜΠΑΡΑΤΑ και ΡΑΜΑΓΙΑΝΑ
  9. Οι χώρες αυτές έχουν αναγάγει, εδώ και αιώνες, σε επιστήμη την ζωγραφική, την χαρακτική, την κίνηση , τη μουσική που αφορά στις φιγούρες του Θεάτρου Σκιών. Τι έχει κάνει η Τουρκία γι’ αυτά; Θέλουμε απαντήσεις.
  10. Η Αίγυπτος, η Βαγδάτη, η Δαμασκός παρουσιάζουν δείγματα Θεάτρου Σκιών
  11. Στην Αλγερία κεντρικό πρόσωπο είναι ο ΚΑΡΑΓΚΟΥΣ, ονομασία που έχει την ίδια ρίζα με τον ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ που επικαλούνται οι Τούρκοι
  12. Στον Λαϊκό Πολιτισμό των χωρών υπάρχουν αλληλεπιδράσεις και είναι δύσκολο, πολλές φορές, να είναι κανείς σίγουρος και επιστημονικά βέβαιος για την προέλευση της Άϋλης Κληρονομιάς
  13. Για τις πιο πάνω χώρες υπάρχουν αποδείξεις και τεκμήρια για τις φιγούρες του Θεάτρου Σκιών τους,
  14. Για την τουρκική προέλευση του ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ υπάρχουν μόνο θρύλοι
  15. Πρόκειται για Εθνικό Θέμα

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΑ:

1.          ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ

  1. 2. ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Α] Ποιοι έχουν αναλάβει επισήμως την εκπροσώπηση της χώρας μας στην

UNESCO και ποια είναι η επιστημονική ή επαγγελματική τους ιδιότητα, διότι

οφείλουν  να κατέχουν κάποια, αφού εκπροσωπούν τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ,

Β] Γιατί δεν έχουν προτείνει μέχρι σήμερα στην UNESCO εκφράσεις του Λαϊκού

μας  Πολιτισμού ώστε να ενταχθούν στα Παγκόσμια Μνημεία της Άϋλης

Κληρονομιάς,

Γ] Εάν έχουν ενημερωθεί και τους έχει ζητηθεί να συμμετέχουν σε Επιτροπές και

Υποεπιτροπές της UNESCO Ιστορικοί, Αρχαιολόγοι, Λαογράφοι, Νεοελληνιστές,

για την προκειμένη περίπτωση

Δ] Εάν ενημερώνονται εκάστοτε οι Πανεπιστημιακές Σχολές, η Ακαδημία Αθηνών, η

Λαογραφική Ακαδημία, το Πολυτεχνείο και οι συναφείς Σχολές


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΑ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ UNESCO

Α] Πότε πληροφορήθηκε τις κινήσεις των Τούρκων για την… αναγνώριση του

Καραγκιόζη ως …Τούρκου

Β] Σε ποιες συντονισμένες σχετικές επιστημονικές κινήσεις προέβη, με

ποια  εμπεπιστευμένα Όργανα και ποια τυχόν επιστημονική κατάρτιση είχαν

τα Μέλη αυτών

Γ] Σε ποιες σχετικές επιστημονικές κινήσεις προέβησαν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Ελλάδος στην UNESCO και τυχόν Έλληνες εκπρόσωποι στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία και εάν διαθέτουν επαρκή τυπικά και ουσιαστικά  επιστημονικά προσόντα και γνώσεις για να ανταπεξέρχονται σε διάφορα εθνικά θέματα που καλούνται να εκπροσωπήσουν τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ

Δ] Σε ποιες πράξεις θα προβείτε για την καταμέτρηση ευθυνών στους υπαιτίους και υπολόγους έναντι του Ελληνικού Λαού και των επερχόμενων γενεών του,  επειδή, ίσως από άγνοια, από ανεπάρκεια για την θέση την οποία κατέχουν, καθυστέρησαν, αδράνησαν, αδιαφόρησαν ή προέβησαν σε λανθασμένους χειρισμούς μη λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τους το σχετικό θέμα με αποτέλεσμα να προκληθεί βλάβη στον Ελληνικό Λαό και την  Πολιτιστική Λαϊκή Κληρονομιά του.

Ο Όμιλος για την UNESCO Ιστορίας Τέχνης και Θεάτρου είναι ένας μικρός και μη επιχορηγούμενος Όμιλος που απαρτίζεται ΜΟΝΟ από μέλη με σχετική επαγγελματική και επιστημονική κατάρτιση συναφή με τους σκοπούς της  UNESCO και ως εκ τούτου αντιδρούμε και απαιτούμε τη δημόσια ενημέρωση από τους ανωτέρω Φορείς.

Θυμίζουμε ότι εντελώς αφιλοκερδώς, ο Όμιλός μας ανέβασε για πρώτη φορά στο ελληνικό διαδίκτυο όλο τον κατάλογο των Μνημείων της Παγκόσμιας και της Άϋλης Κληρονομιάς.

Για τον Όμιλο

Ο Πρόεδρος

Αντ. Β. Παπαδόπουλος

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s