Ο φίλος μου Δημήτρης Ζακάκης

Σήμερα στις 7.10 το πρωί, έχασα το φίλο μου Δημήτρη. Είναι οι πρώτες σκέψεις για ένα γεγονός που περιμέναμε όλοι εδώ κι 6 χρόνια και 3 μήνες. Από κείνο το ζεστό καλοκαιρινό βράδυ που ζήτησε να με συναντήσει για να μου πει πολύ απλά να μη στεναχωριέμαι αλλά είχαν εντοπίσει κάτι κακό στο κεφάλι του…

Τον Δημήτρη τον γνώρισα το 1998 όταν συχνάζαμε και οι δύο στη Μαρίνα Ζέας. Εκείνη την εποχή κάναμε με το Ιωνικό Θέατρο κάποιες λογοτεχνικές βραδιές και σε κείνη του Καββαδία όπου θα τραγουδούσε η Μαρίζα Κωχ ήθελα ένα απλό σκηνικό από θάλασσα.

Ο Δημήτρης μ’ έστειλε σε κάποιο μαγαζί και μας δάνεισαν αληθινά σωσίβια κι έτσι αρχίσαμε να κάνουμε παρέα.

Δεν είχε καμιά σχέση με το θέατρο, τουλάχιστον πριν γνωριστούμε. Θυμάμαι τη πρώτη φορά που ήρθε, ήταν στη πλατεία Αλησμόνητων Πατρίδων στον Κορυδαλλό, που λόγω της μετονομασίας της μας είχαν ζητήσει να παίξουμε τη «Σιπυλίνα».

Θυμάμαι έντονα τη στιγμή που γύρισα το κεφάλι μου και είδα το Δημήτρη ακουμπισμένο σ’ ένα δέντρο να παρακολουθεί δακρισμένος.

Από τότε και για 5 ολόκληρα χρόνια ο Δημήτρης δεν αποχωρίστηκε ούτε το Ιωνικό Θέατρο, ούτε εμένα.

Αγαπούσε τον Κυριάκο, τη Μαρία, το Νίκο, τη Σοφία, τη Σταθούλα, το Γιώργο κι όλους τους ανθρώπους που δουλεύαμε σχεδόν πάντα δωρεάν και σιωπηλά κάνοντας τέχνη στη περιοχή μας.

Δεν θα πω τί άνθρωπος ήταν ο Δημήτρης. Η λέξη τζέντλεμαν είναι φτωχή. Η λέξη «σπάνιος» επίσης…

Το βράδυ πριν μπει στο νοσοκομείο πέρασε από το σπίτι μου να μου αφήσει κάτι. Κάναμε πρόβα με τη Μαρία Αμερικάνου για…τη Σιπυλίνα.

Κάθησε στον καναπέ και ζήτησε από τη Μαρία να ξανακούσει το έργο. Μετά έφυγε, και δεν τον ξαναείδα ποτέ καλά…

Πριν ένα μήνα στο τηλέφωνο προσπάθησε και πάλι να μου πει «σ’ αγαπώ». Εδώ και χρόνια δεν μιλούσε πια.

Δεν ξέρω αν έχω στεναχωρεθεί για το θάνατό του. Ο ίδιος ποτέ δεν ήθελε να ζήσει μια τέτοια ζωή που ζούσε το τελευταίο καιρό.

Ξέρω πως δεν πρόκειται ποτέ να τον ξεχάσω και να τον αγαπώ.

Φιλιά Δημητράκη

Σήμερα είμαι ακόμα πιο μόνος

Αντώνης

Σχολιάστε

